1 :: مدیریت دانش الجمعة نوفمبر 12, 2010 6:19 pm
Admin
Admin
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]TMBA :
سپیده فرزانه - دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی
مقدمه
مديريت دانش سازماني يكي از مهم ترين عوامل موفقيت شركت ها در شرايط رقابتي و عصر اطلاعات است . اهميت اين موضوع به حدي است كه امروزه شماري از سازمان ها، دانش خود را اندازه گيري مي كنند و به منزله ي سرمايه فكري سازمان و نيز شاخصي براي درجه بندي شركتها در گزارش هاي خود منعكس مي كنند. (رضا زعفريان، مونا اسماعيل زاده، نساء شاهي،75،1387)
مدیریت دانش تلاشهای مدیریتی را در تسهیل فعالیتهای بدست آوردن ، خلق و ایجاد، ذخیره کردن و توسعه و گسترش دانش بوسیله افراد و گروهها در بر می گیرد. تعداد زیادی از سازمانها هنوز به مدیریت دانش به عنوان نمایشی از تعدادی از برنامه های نرم افزاری بدون ملاحظات مناسب ویژگی های سازمانی آنها نگاه می کنند تا موفقیت و نوآوری های مدیریت دانش خود را تضمین کنند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] | [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Mansour
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
تمرکز بر جنبه های عملی مدیریت دانش مانند فراهم آوردن ابزارهای مدیریت دانش و حمایت و نوآوری های مدیریت دانش می تواند به انتقال تاثیر منابع سازمانی به خطوط پایین سازمانی کمک کند. (,Wei Zheng, Baiyin Yang, Gary N. McLean, 2010)
گروور و داونپورت (2001) اشاره می کنند که بیشتر شرکت ها با تحریف مدیریت دانش، به علت اینکه هیچ تغییر اساسی را در چگونگی اجرای کسب و کار خود ایجاد نکرده اند تنها به حداقل های مدیریت دانش رسیده اند.]
سپیده فرزانه - دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی
مقدمه
مديريت دانش سازماني يكي از مهم ترين عوامل موفقيت شركت ها در شرايط رقابتي و عصر اطلاعات است . اهميت اين موضوع به حدي است كه امروزه شماري از سازمان ها، دانش خود را اندازه گيري مي كنند و به منزله ي سرمايه فكري سازمان و نيز شاخصي براي درجه بندي شركتها در گزارش هاي خود منعكس مي كنند. (رضا زعفريان، مونا اسماعيل زاده، نساء شاهي،75،1387)
مدیریت دانش تلاشهای مدیریتی را در تسهیل فعالیتهای بدست آوردن ، خلق و ایجاد، ذخیره کردن و توسعه و گسترش دانش بوسیله افراد و گروهها در بر می گیرد. تعداد زیادی از سازمانها هنوز به مدیریت دانش به عنوان نمایشی از تعدادی از برنامه های نرم افزاری بدون ملاحظات مناسب ویژگی های سازمانی آنها نگاه می کنند تا موفقیت و نوآوری های مدیریت دانش خود را تضمین کنند.
<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=3 width="100%"> <TR> <td align=middle></TD> <td align=middle></TD> <td align=middle></TD> <td align=middle></TD> <td align=middle></TD></TR> <TR> <td align=middle>1</TD> <td align=middle>2</TD> <td align=middle>3</TD> <td align=middle>4</TD> <td align=middle>5</TD></TR></TABLE> | |
Mansour
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
تمرکز بر جنبه های عملی مدیریت دانش مانند فراهم آوردن ابزارهای مدیریت دانش و حمایت و نوآوری های مدیریت دانش می تواند به انتقال تاثیر منابع سازمانی به خطوط پایین سازمانی کمک کند. (,Wei Zheng, Baiyin Yang, Gary N. McLean, 2010)
گروور و داونپورت (2001) اشاره می کنند که بیشتر شرکت ها با تحریف مدیریت دانش، به علت اینکه هیچ تغییر اساسی را در چگونگی اجرای کسب و کار خود ایجاد نکرده اند تنها به حداقل های مدیریت دانش رسیده اند.]